Social Media

MITÄ JOS EN OLISI ALOITTANUT BLOGIA?

|
Näin Jennan blogissa todella mielenkiintoisen aiheen, johon pystyin samastumaan ja halusin tulla kirjottamaan siitä tänne bloginkin puolelle. On ihan käsittämätöntä ajatella, että noin seitsemän vuotta sitten päätin perustaa oman blogini. Olin saanut inspiraatiota Life of Siljan ja Far from perfect-Jennin blogeista ja se vaikutti musta niin siistiltä, niin mun oli myös pakko kokeilla. Ja päätin kokeilla sitä juuri ennen kesälomaa, niin se ei olisi sitten niin noloa, jos joku saisi koulussa tietää. 

Ensimmäinen postaukseni on varmasti tehty jo joskus huhtikuussa, mutta tallella olevista postauksista ensimmäinen postaus on kirjoitettu 1. toukokuuta 2011 ja sen pääsette kurkkaamaan tästä. On sitten hieman muuttunut blogimaailma tosta postauksesta, tota se nimittäin oli tohon aikaan. Nykyään huippubloggaajilla on asukuvat kuin suoraan muotilehden sivuilta ja blogien taso nousee nousemistaan jatkuvasti. Toki on ollut viimeisen vuoden aikana puhetta juuri tästä ''old school bloggaamisesta'' eli ihan pelkistä kuulumisten kertomisesta ja peilin kautta otetuista asukuvista eikä niinkään niitä täydellisiä flat lay-kuvia kauniista kosmetiikkapurnukoista.

Pienestä pitäen oon tarranut kameroihin ja räpsinyt salakuvia matkoilla äitistä ja mummusta.  Äiti osti (todella epämääräisen) järjestelmäkameran lomamatkoille jne., jolla oon kuvannut tänne mun ensimmäiset kuvat ja 15-vuotiaana sain ekan oman järkkärini. Kirjoittaminen nousi mun suosikiksi heti ensimmäisellä luokalla, kun pääsi kirjoittamaan koulussa erilaisia tarinoita. Myöhemmällä iällä olen jo kerran hakenut journalismikouluun ja kerennyt kirjoittamaan lehteen muutaman juttusen. Eli tässä hommassa selkeästi yhdistyy kaksi mun intohimoani juuri sopivasti eikä melkein. Kasvaessani teinistä nuoreksi aikuiseksi oon vielä enemmän kiinnostunut kauneudesta ja muodista ja oon saanut ne lisättyä tänne blogiin aika näppärästi. Blogiani kuvailenkin aina kauneuspainotteiseksi lifestyleblogiksi. 

Mitä mä olisin jollakin tapaa missannut, jos en olisi aloittanut bloggaamista? Ilman blogia, en tiedä olisinko saanut tietää muutamien ''ystävieni'' todellista luonnetta. Kuten oon täällä aiemmin maininnut niin tässä 7 blogivuoden aikana oon jäljitettyä muutamat ilkeät anonyymikommentoijat ja siinä on muutamat ystävyyssuhteet menneet rikki. Olisinko tallentanut kaikki sadat (tai jopa kymmenet tuhannet otokset) kaikilta reissuilta, räpsyt itsestäni ja ruoka-annoksista? Kyllä mulla aina on jonkinlainen kamera ollut, mutta olisiko se sitten tullut niin aktiiviseen käyttöön ilman tätä harrastusta?

En usko, että olisin minä, Janina, ilman tätä blogia. Oon aina ollut kaveriporukassa ''se bloggaajatyttö'' ja välillä kuullut hyvän päivän tuttujenkin kutsuvan mua ''bloggaajatytöksi''. Vaikka edelleen oon täällä syvällä sisimmässäni se 13-vuotias tyttö, joka kirjoitti ekan blogitekstinsä yhdelle lukijalle (kiitos äiti!), tietämättä mitä tulevaisuus toisi tullessaan. Pääsy blogiportaaliin, se, että joku tunnistaa mut kaupassa tai vaikka sitten baarissa ja sanoo lukevansa mun blogia, yhteistyöt ja jotenkin sen tajuaminen, että mä pystyn saamaan aikaiseksi aika paljon tällä mun intohimolla. Musta tuntuu edelleen todella oudolta se, että teitä on täällä oikeasti todella paljon. Kun yhdistää siihen vielä mun Instagram-tilin ja Youtube-kanavan seuraajat niin oon ihan pihalla. Pakko myöntää, että mua edelleen nolottaa ja punastuttaa, se, että joku ottaa porukassa puheenaiheeksi mun blogin. Tai se, että ihminen jota en edes tunne, tietää musta niin paljon, kun mä taas tiedän hänestä vain etunimen. 

Mua kiinnostaa ihan hirmuisesti se, että minkälaisia ihmisiä siellä ruudun takana on? Olisi maailman siisteintä tietää teistä jotain. Te kuitenkin ootte ihan järjettömän suuri osa tätä blogia. Mitä tuntemuksia blogimaailma herättää teissä? - J 
4 kommenttia on "MITÄ JOS EN OLISI ALOITTANUT BLOGIA?"
  1. Moikka! Löysin aikoinaan sun blogin yhteisen ystävän kautta, ja niin se jäi lukulistalle. :) Sulla on hyviä kuvia ja mukavia luettavia, eikä niitä tule liian usein, vaan riittää kun viikottain käy kattelemassa. Jatka samaan malliin !

    VastaaPoista
  2. Olen sinua muutaman vuoden nuorempi ja ihailen rehellisyyttäsi. Luen blogiasi, koska olet jotenkin aidompi kuin monet ammattibloggaajat. Postauksista huomaa, ettei ne ole väkisin väännettyjä:)

    VastaaPoista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9