Social Media

RAIKKAAT FALAFEL-PITALEIVÄT

|
Huh...oon tällä hetkellä niin ruokakoomassa. Söin just varmaan maailman parhaan pitaleivän, jonka tekemiseen sain idean tunti sitten. Ei muuta kun pikaisesti kauppaan ja ruoantekohommiin! Nää oli ihan super helppo tehdä, mulla kun oli kaikki jutut valmiina - en siis tehnyt itse falafeleja tai pitaleipiä.
ruoka
Mitäs kaikkea näihin ihan törkeän hyviin pitaleipiin sitten tulee? 

Tarvitset: 
pitaleipiä, falafelejä, grillijuustoa tai halloumia, kurkkua, punasipulia ,salaattia, tsatsikia.

Tsatsiki:
200g kreikkalaista jogurttia, 1 valkosipulin kynsi, nipullinen minttua, nipullinen ruohosipulia, peukalonpituinen pätkä kurkkua, sitruunaa, sokeria, suolaa ja mustapippuria

1. Raasta kurkku todella pieneksi ja purista nesteet pois (mä käytin talouspaperia ja homma hoitui sillä superhelposti) 2. Pilko valkosipuli, minttu ja ruohosipuli pieneksi. 3. Laita kaikki ainekset kulhoon ja sekoita - valmista!

Leipien valmistus:

1. Laita uuni päälle 200 asteeseen ja laita falafelit sinne noin 10-15 minuutiksi, riippuen miten rapeista pidät. 2. Pilko juusto kuutioiksi ja paista pannulla hetki. 3. Pilko kurkku, punasipuli, salaatti.  4. Kastele kädet ja kostuta pitaleipiä hieman, tämä helpottaa niiden avaamista. 5. Kun falafelit ovat enää muutaman minuutin uunissa pistä pitaleivät sinne. 6. Kaikki pois uunista, pitaleivät auki ja täytteet sisään - valmista!
ruoka2
Saatiin muutama paketti Hälsans Kökin falafelejä mukaan Indiedaysin Inspiration Daystä ja oon tykännyt näistä niin paljon! Mun suosikiksi on noussut tuo punajuuren makuinen falafel. Se on mun mielestä paljon maukkaampi ja mehevämpi kuin esimerkiksi tuo normaali. Näitä falafelejä löytyy aikalailla kaikista kaupoista pakasteosastolta!

Disclaimer: postaus ei siis ole yhteistyössä kenenkään kanssa, mä vaan hullaannuin noihin falafeleihin täysin ja halusin tulla jakamaan teille tämän reseptin. 
ruoka1
Näistä tuli niin raikkaita ja sopii tämmöseen kesäpäivään ihan super hyvin mun mielestä! Myös illanistujaisiin tosi kiva idea, kaikki voi täyttää miten tykkäävät ja falafelit voi korvata esim. kanalla. 

Tykkäättekö te falafeleistä? Mitä te pistäisitte tänne sisälle? - J 
4 kommenttia on "RAIKKAAT FALAFEL-PITALEIVÄT"
  1. Olet tosi hyvä tekemään blogitekstejä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! Ihanaa päivää sulle :)

      Poista
  2. Moikka!
    Ei liity niinkään postaukseen, mut missä oot tällä hetkellä töissä?
    Ja mistä se aivan iiihana farkkutakki, jonka sait lainaan on peräisin? Se näyttää ihan täydelliseltä��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kaupan alalla :)

      Ja farkkutakki on kai Bershkasta!

      Poista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9